+36 30 611 38 12 sandor.nagy@hroptimum.hu

HR IRÁNYELVEK, ELJÁRÁSOK, ALKALMAZOTTI ÚTMUTATÓ

A cég vezetőjeként a legfontosabb dolog, amit tenni lehet: adjunk írásba mindent. Ez egyaránt vonatkozik mindenre: munkatársakkal való kapcsolatra és az ügyfelekre is.

Sok foglalkoztatással kapcsolatos pereskedés vezethető vissza problémás vagy nem létező írásos dokumentációra, ami az irányelveket és szabályozást illeti. Minden vállalat – legyen kicsi vagy nagy – megfelelő kockázatkezeléssel és irányelvekkel kiváló politikát alakíthat ki.

A munkahelyi problémákat érintő irányelveket – úgy mint részvétel, fegyelmi eljárások, munkavállalói biztonság, dohányzás, munkahelyi udvariasság – meg kell határozni, hogy minden munkatárs számára elérhető és egyértelmű legyen.

Ezek a legfőbb előnyei annak, ha jó eljárásokat és irányelveket rögzítünk:

  • szervezeti hatékonyság
  • méltányos és következetes foglalkoztatási gyakorlatok
  • jogilag kifogástalan munkakörnyezet
  • egyértelmű határok minden cégen belüli alkalmazottra vonatkozóan
  • alkalmazotti kézikönyvek

Egy mindent átfogó munkavállalói kézikönyv hatékonyan csökkenti a potenciális félreértések és pereskedések számát, valamint folyamatosan tájékoztatja a munkatársakat. Tapasztal HR szakemberek biztosítják, hogy az alkalmazotti kézikönyv lefedje az alapokat, ideértve a foglalkoztatási helyzetet, nyilvántartásokat, bérszámfejtést, munkafeltételeket, illetve a távollétekre, magatartási és fegyelmi intézkedésekre vonatkozó feltételeket is.