A cég vezetőjeként a legfontosabb dolog, amit tenni lehet: adjunk írásba mindent. Ez egyaránt vonatkozik mindenre: munkatársakkal való kapcsolatra és az ügyfelekre is.
Sok foglalkoztatással kapcsolatos pereskedés vezethető vissza problémás vagy nem létező írásos dokumentációra, ami az irányelveket és szabályozást illeti. Minden vállalat – legyen kicsi vagy nagy – megfelelő kockázatkezeléssel és irányelvekkel kiváló politikát alakíthat ki.
A munkahelyi problémákat érintő irányelveket – úgy mint részvétel, fegyelmi eljárások, munkavállalói biztonság, dohányzás, munkahelyi udvariasság – meg kell határozni, hogy minden munkatárs számára elérhető és egyértelmű legyen.
Ezek a legfőbb előnyei annak, ha jó eljárásokat és irányelveket rögzítünk:
- szervezeti hatékonyság
- méltányos és következetes foglalkoztatási gyakorlatok
- jogilag kifogástalan munkakörnyezet
- egyértelmű határok minden cégen belüli alkalmazottra vonatkozóan
- alkalmazotti kézikönyvek
Egy mindent átfogó munkavállalói kézikönyv hatékonyan csökkenti a potenciális félreértések és pereskedések számát, valamint folyamatosan tájékoztatja a munkatársakat. Tapasztal HR szakemberek biztosítják, hogy az alkalmazotti kézikönyv lefedje az alapokat, ideértve a foglalkoztatási helyzetet, nyilvántartásokat, bérszámfejtést, munkafeltételeket, illetve a távollétekre, magatartási és fegyelmi intézkedésekre vonatkozó feltételeket is.